_RSF8996.jpg

SX-gebouw

Het historische pand SX (1914), waar voorheen de glasfabriek van de Eindhovense multinational gevestigd was, is omgetoverd in een centrum voor sport, marketing en media. Initiatiefnemer Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double, licht toe: “De symboliek van de letters SX kan niet treffender: Sport vormt de rode draad voor de bewoners die in de driehoek ‘sport, marketing en media’ actief zijn en X staat voor kruisbestuiving, het vermenigvuldigen van activiteit en natuurlijk eXperience.” 

Totstandkoming van SX

Deze ‘belevingswereld rondom het thema sportmarketing’ is tot stand gekomen in nauwe en constructieve samenwerking met VolkerWessels en de Gemeente Eindhoven. Oud-wethouder Sport Joost Helms benadrukt de uniciteit van het concept: ‘Verzamelgebouwen heb je in Nederland natuurlijk wel meer. De invulling van SX is echter enorm zorgvuldig gebeurd. Partijen hebben allemaal een natuurlijke link naar elkaar en kunnen écht van toegevoegde waarde zijn. Het concept sluit daarom naadloos aan bij wat de stad Eindhoven én Strijp-S willen uitstralen: samenwerking, kennisdeling, innovatief zijn en groeien. Als dé sportgemeente van Nederland zijn we vanzelfsprekend enorm trots dit initiatief te hebben mogen faciliteren’.

 

 

Lees meer: www.sx-eindhoven.nl of kijk op youtube